vineri, 11 aprilie 2014

Modulul II

În această eră a responsabilităţii şi performanţelor, proiectele trebuie construite în jurul standardelor de performanţă pentru a asigura învăţarea de către elevi a conţinutului şi competenţelor adecvate. în proiectele bazate pe standarde, elevii cercetează profund conţinutul şi aplică rezultatele învăţării în situaţii din lumea reală. Eu ca profesor voi stărui să organizez instruirea în jurul întrebărilor ce constituie un liant între interesele elevilor şi standardele curriculare, voi identifica ceea ce doresc elevii să înveţe în cadrul unităţii de învăţare, considerînd că acesta e primul şi cel mai important pas în procesul de planificare a unităţii. Voi face un set de obiective, care vor fi evaluate în cadrul unității respective.Am conștiențizat, în cadrul lucrului la acest modul că înterbările -cheie ale curriculumului conectează învăţarea pe interior şi pe transversală cu diverse discipline, abordînd temele ce sunt interesante şi importante pentru elevi și aceste întrebările-cheie ale curriculumului au un rol critic pentru menţinerea orientării proiectelor spre aspectele importante ale învăţării.Atunci cînd elevii se confruntă cu întrebări la care sunt cu adevărat interesaţi să răspundă, ei devin implicaţi în învăţare.
De asemenea am reactualizat informația că diversele tipuri de evaluări ne oferă diverse tipuri de informaţii privind înţelegerea de către elevi a conceptelor importante şi despre competenţele lor. Am examinat strategiile de evaluare din suport. Voi crea un grafic al evaluării, implicînd elevii în stabilirea scopurilor, în gestionarea progresului în procesul de învăţare pe parcursul proiectului şi în auto-reflecţii după finalizarea proiectului.
Consider că evaluarea trebuie să mă ajute la determinarea cunoştinţelor anterioare ale elevilor, interesele lor, domeniile mai slabe sau concepţiile eronate privind conţinutul unităţii de învăţare, pentru ca pe parcurs să pot face corecțiile necesare și să le dezvolt competențele prestabilite.
Sînt convinsă că elevii aduc o vastă diversitate de experienţe, abilităţi şi interese la orice subiect nou. Identificarea minuţioasă a cunoştinţelor anterioare ale elevilor şi a nivelului lor de înţelegere mă va ajută ca, în procesul de proiectare a instruirii, să profit de experienţele relevante şi să ţin cont de viziunile eronate sau domeniile slabe.
Suportul oferit de programă pentru elaborarea unei schițe de prezentare a unității de învățare este benefic și oportun pentru îmbăgățirea experienței mele profesionale. Necesită, evident, timp, pentru a atinge o perfecțiune în acest sens.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu