Am examinat modalităţile de a-i ajuta pe elevi să se adapteze cu succes şi să participe
activ la lecţiile centrate pe elev, bazate pe proiecte.Unităţile de învăţare bazate pe proiecte permit
de a lua în consideraţie necesităţile individuale şi interesele fiecărui elev. Îmi dau seama că proiectele deseori implică elevii să facă alegeri în termeni de conţinut,
proces şi produse. În cadrul
proiectelor, elevii sunt chemaţi să ia decizii, să lucreze în colaborare, să
preia iniţiative şi să facă prezentări publice— deşi la început toate acestea sînt fi o provocare pentru elevi mei din clasa 10 real2. Fiindcă mulți din elevii sînt din cei care au crescut fiind obişnuiţi de a fi observatori taciţi sau „spectatori somnoroşi” , ei nu prea doresc să lucreze mai mult, să caute și se limitează la o comunicare cu manualul sau ascultarea la ore, mai cu seamă atunci cînd asemenea roluri pasive în
procesul de învăţare sunt încă păstratela alte discipline.
·
Oferirea
răspunsurilor la întrebările-cheie ale curriculumului pentru unitatea
respectivă de învățare
·
Demonstrarea
înțelegerii conceptelor,
aptitudinilor și cunoștințelor
·
Demonstrarea
aptitudinilor de gîndire de nivel superior și a competențelor pentru secolul XXI
·
Crearea
conexiunilor dintre elevi și
lumea reală
·
Utilizarea
adecvată și
eficientă a tehnologiilor
Decizia
de a utiliza o anumită tehnologie trebuie să se bazeze pe punctele forte ale
acesteia, care susțin conținutul dorit și obiectivele învățării. Exemple de instrumente adecvate pentru proiectele
elevilor:
·
Prezentări pentru prezentări orale, completate cu
imagini, grafice, diagrame, sunete, materiale video și hyperlink-uri către alte resurse
·
Publicații pentru comunicarea bazată pe texte, completate cu imagini, grafice și diagrame
·
Portaluri wiki pentru conținut orientat spre text, bazat pe web ce
permite de a avea mai mulți
editori
·
Bloguri pentru jurnale orientate spre text, bazate
pe web care încurajează reacțiile
din partea cititorilor .
Sper să reușesc să învăț și eu împreună cu discipolii mei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu