joi, 17 aprilie 2014

Modulul IV

Vreau să aflu care este cel mai efectiv mod de utilizare a tehnologiilor pentru a susţine şi evalua performanţele elevului. Mă interesează cum să fac așa ca TIC să fie utile, să  nu dăuneze?
        Am examinat modalităţile de a-i ajuta pe elevi să se adapteze cu succes şi să participe activ la lecţiile centrate pe elev, bazate pe proiecte.Unităţile de învăţare bazate pe proiecte permit de a lua în consideraţie necesităţile individuale şi interesele fiecărui elev. Îmi dau seama că proiectele deseori implică  elevii să facă alegeri în termeni de conţinut, proces şi produse. În cadrul proiectelor, elevii sunt chemaţi să ia decizii, să lucreze în colaborare, să preia iniţiative şi să facă prezentări publice— deşi la început toate acestea sînt fi o provocare pentru elevi mei din clasa 10 real2. Fiindcă mulți din elevii sînt din cei care au crescut  fiind obişnuiţi de a fi observatori taciţi sau „spectatori somnoroşi” , ei nu prea doresc să lucreze mai mult, să caute și se limitează la o comunicare cu manualul sau ascultarea la ore, mai cu seamă atunci cînd asemenea roluri pasive în procesul de învăţare sunt încă păstratela alte discipline.

Consider că produsele elevilor pot fi create la diferite etape ale unităţii de învăţare cu diferite scopuri. De exemplu, elevii mei au creata  prezentări pentru a realiza un proiect la Unitatea Lirica populară la etapa de studiere și exersare a materiei și au făcut publicaţie cu scopul de a sintetiza rezultatele învăţării la sfîrşitul unităţii de învăţare. Am dorit să demonstreze prin intermediul produselor sale aptitudinile de cercetare și disimanare a informației, să prezinte materia  în așa mod că să-i poată cointeresa pe colegii săi. Am lucrat doar cu prezentările PPT, PPS. Vom continua cu blogul clasei. Îmi vor fi de mare folos sugestiile și adresele concrete pentru îmbunătățirea modelelor create de mine și de elevii mei. Conștientizez că planificarea și crearea unui produs al elevului necesită:
·         Oferirea răspunsurilor la întrebările-cheie ale curriculumului pentru unitatea respectivă de învățare 
·         Demonstrarea înțelegerii conceptelor, aptitudinilor și cunoștințelor
·         Demonstrarea aptitudinilor de gîndire de nivel superior și a competențelor pentru secolul XXI
·         Crearea conexiunilor dintre elevi și lumea reală
·         Utilizarea adecvată și eficientă a tehnologiilor
Decizia de a utiliza o anumită tehnologie trebuie să se bazeze pe punctele forte ale acesteia, care susțin conținutul dorit și obiectivele învățării. Exemple  de instrumente adecvate pentru proiectele elevilor:
·         Prezentări pentru prezentări orale, completate cu imagini, grafice, diagrame, sunete, materiale video și hyperlink-uri către alte resurse
·         Publicații pentru comunicarea bazată pe texte, completate cu imagini, grafice și diagrame
·         Portaluri wiki pentru conținut orientat spre text, bazat pe web ce permite de a avea mai mulți editori
·         Bloguri pentru jurnale orientate spre text, bazate pe web care încurajează reacțiile din partea cititorilor .
 Sper să reușesc să învăț și eu împreună cu discipolii mei. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu