sâmbătă, 12 aprilie 2014

Modulul III

Am examinat modalităţile de localizare şi evaluare eficientă a portalurilor web relevante pentru documentare.  Am înțeles că pot planifica modul de utilizare a Internetului în cadrul unităţii de învăţare cu condiția respectării legislaţiei cu privire la drepturile de autor şi la utilizarea legală a acestor portaluri.
Mi-a plăcut mulr lincul cu informația despre Sfaturi şi instrumente de oferire a feedbackului.
Sînt preocupată de lucrul pe portalul wiki şi cercetez soluţiile posibile pentru atingerea standardelor la lecţia centrată pe elev.Exersez utilizarea şi crearea unui portal wiki pe care îl voi folosi cu elevii mei.
În cadrul acestei activității la modulul III, am examinat modalitățile de includere în unitatea de învățare a anumitor competențe ale secolului XXI—cercetare, comunicare, colaborare și rezolvarea problemelor. 
dat fiind faptul că mulți elevi și în alte situații antecedente au dat dovadă de mecompetența vs de drepturile de autor, eu am pregătit un scurt test privind dreptul de autor şi am  discutat  la lecţie problematica dreptului de autor. Le-am explicat că citarea surselor este de-asemenea o aptitudine importantă pentru elevii de toate vîrstele și că acest lucru trebuie făcut întotdeauna.
Am înțeles că atunci cînd elevii fac căutări eficiente, ei găsesc o largă varietate de portaluri Web relevante şi sigure ce le pot ajuta în cercetările lor, voi stărui  să- i învăț să facă căutările corect, orientat.
Sînt convinsă că trebuie să le explic elevilor despre publicarea necontrolată a informaţiilor pe web, iar ei să-şi dezvolte aptitudini de evaluare critică a conţinutului portalurilor web din punct de vedere al exactitudinii şi relevanţei acestora. Aptitudinea de a evalua credibilitatea portalurilor web este o aptitudine importantă şi esenţială care poate fi prin extindere utilizată şi la evaluarea mijloacelor tipărite şi vizuale.
Împreună cu elevii am discutat instrumentele de învăţare prin colaborare ce le putemt utiliza pe web pentru a:
·         Face schimburi de opinii, idei şi proiecte
·         Face schimburi de linkuri către portaluri web
·         Solicita şi răspunde la opinii exprimate de alte persoane
·         Modifica, completa şi şterge conţinutul plasat de alte persoane
·         Crea portaluri web cu cîteva straturi
·         Crea documente lineare de tip jurnal 
Acest modul m-a ajutat  să mă gîndesc la impactul Internetului asupra învățării elevilor mei și  m-a făcut să atrag atenția asupra unor momente importante: dreptul de autor, plasarea și utilizarea informției inexacte, incomplete etc.Internetul poate fi un instrument solid pentru cercetare, colaborare şi comunicare și utilizarea abilă a strategiilor de căutare le permite elevilor şi profesorilor să găsească în mod eficient pe web informaţii utile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu